theChampionCoach
  • Home
  • Training
  • Teambuilding
  • DISC
    • De D-stijl van DISC Dominant en rood
    • De I-stijl van DISC Interactief en geel
    • De S-stijl van DISC Stabiel en groen
    • De C-stijl van DISC Consciëntieus en Blauw
  • Emotionele Intelligentie
  • Blog
  • Over
    • Het team van theChampionCoach
    • Testimonials
    • Privacyverklaring
  • Contact
  • Zoek
  • Linkedin
  • Instagram
Een praktijkgerichte training

Klantgericht
communiceren

Klantgericht communiceren is een praktijkgerichte training voor iedereen die klantcontact heeft (telefonisch of fysiek) en meer mét en vóór zijn klanten wil bereiken.

Onderwerpen die aan bod komen

  • Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, wat is het verschil?
  • Vaardigheden in de communicatie met klanten
  • Houding en sensitiviteit naar klanten
  • Verbale en non-verbale communicatie, beïnvloedingsstijlen, afstemmen en sturen van gedrag
  • Omgaan met ‘lastige’ klanten
  • Klantgerichtheid als onderdeel van de gehele organisatie
  • Klachtenmanagement

Communicatiestijl van jezelf en van de klant

Deelnemers leren de communicatiestijl van de klant herkennen en leren dit toe te passen. Hierdoor kan je effectiever met je klanten communiceren. Commercieel succesvol zijn begint bij zelfinzicht en inzicht in de klant. Wanneer je begrijpt wat de behoefte van de klant is, dan kan je beter inspelen op de klant, zónder jezelf te verliezen. Het DISC model geeft je de mogelijkheid om de ander beter te begrijpen. Tijdens de training worden er interactieve werkvormen (oefeningen) gegeven om de theorie te verankeren.

Wat het oplevert

Hoe ben je in dit vak terecht gekomen, waarom doe je het, wat is je passie, je doel! Door te werken vanuit je passie, bereik je als team je doelen: Haal je hogere omzet uit tevreden klanten en werk je efficiënter en plezierig in teamverband.

Onderwerpen die behandeld worden zijn onder andere:

  • Je eigen Commerciële DISC profiel
  • DISC Communicatiestijlen herkennen en toepassen
  • Klantvriendelijk en klantgericht handelen
  • De eerste indruk van de klant. Wat wil de klant, hoe kan ik daarop inspelen en welke woorden kan ik het beste gebruiken
  • Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD)
  • Samenwerken met collega’s, een aanvulling op elkaar
  • Hoe bereik ik met plezier het beste resultaat

Maatwerk

Ieder team is anders en verdient de juiste aanpak. De training is op maat. Samen met theChampionCoach kun je meer halen uit eigen kwaliteiten, talenten en bouw je aan een (H)echt TEAM.

Meer weten

Neem contact op
Patrick Blauw

Bel mij terug

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op

Zichtweg 67
2151 WD  Nieuw Vennep
Tel: 06-18 64 56 51
patrick@thechampioncoach.nl
LinkedIn

Inschrijven Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes!

theChampionCoach
Patrick Blauw

Bilderdam 40
2451 CX  Leimuiden

Tel. 06 18 64 56 51
patrick@thechampioncoach.nl

theChampionCoach
Website door Draad

  • Home
  • Training
  • Teambuilding
  • DISC
    • De D-stijl van DISC Dominant en rood
    • De I-stijl van DISC Interactief en geel
    • De S-stijl van DISC Stabiel en groen
    • De C-stijl van DISC Consciëntieus en Blauw
    • Back
  • Emotionele Intelligentie
  • Blog
  • Over
    • Het team van theChampionCoach
    • Testimonials
    • Privacyverklaring
    • Back
  • Contact

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie vind je in onze privacyverklaring.

Scroll naar bovenzijde